Jak powinna wyglądać strona internetowa Twojej firmy? Jakie są nagłówki i treść, którą będziesz musiał dostarczyć? Oto 5 wskazówek, jak zaprojektować stronę internetową w domu.
1. Wybierz nazwę domeny.
Nazwa domeny to adres internetowy Twojej strony. Wybierz nazwę, która nie jest zbyt długa i która odnosi się do Twojej marki lub działalności. Możesz sprawdzić dostępność swojej nazwy domeny na większości stron hostingowych.
Następnie musisz wybrać rozszerzenie, które pasuje do Twojej domeny. Chociaż nie mogą istnieć dwie identyczne nazwy domen, mogą istnieć dwie wersje tej samej nazwy domeny z różnymi rozszerzeniami.
Z tego powodu niektóre marki kupują wszystkie dostępne rozszerzenia domeny, aby uniemożliwić innym markom używanie ich nazwy z innym rozszerzeniem.
2. Zaplanuj swoją stronę i uporządkuj swoje pomysły.
Aby zaprojektować swoją stronę w domu, po prostu zapisz na kartce papieru wszystko, co chcesz na niej umieścić. Idź i spójrz na inne strony, których projekt i treść wydają Ci się interesujące. Zapisuj to, co lubisz i inspiruj się ciekawymi pomysłami. Sporządź listę wszystkich sekcji, które powinna zawierać Twoja strona. Upewnij się, że masz dobrą ofertę, ponieważ to jest to, co sprzedajesz. Postaraj się zidentyfikować wszystko to, co będzie Cię odróżniać od konkurencji. Jakie usługi oferujecie? Jakie są korzyści dla Twoich klientów? W jaki sposób udowadniacie Państwo swoje know-how i wydajność swoich rozwiązań? Jak zidentyfikować klientów, którzy mogą złożyć zeznania?
3. Zdecyduj, jakich treści potrzebujesz na swojej stronie internetowej.
Przed uruchomieniem swojej strony internetowej należy dokładnie przemyśleć, co zamierzamy na niej publikować. Jeśli tego nie zrobisz, zapomnij o projektowaniu swojej strony w domu.
Treść Twojej strony musi być zaprojektowana dla celów, które chcesz osiągnąć. Dlatego właśnie musisz znać zachowania zakupowe swoich przyszłych klientów. Aby to zrobić, możesz wykorzystać metodę persony, która pozwala na identyfikację i segmentację typowych profili Twoich potencjalnych klientów.
Zawartość strony musi być zróżnicowana i atrakcyjna. Unikaj niestrawnych bloków, których odwiedzający nie będą czytać. Podziel swoją treść na krótkie akapity (maksymalnie 6 linijek), aby ułatwić czytanie. Używaj prostych, krótkich i precyzyjnych słów. Użyj punktorów, aby wymienić swoje argumenty. Podać nagłówki dla każdej części. Starannie wybierz odpowiednie zdjęcia lub ilustracje. Jeśli nie możesz skorzystać z usług fotografa lub ilustratora, rozejrzyj się w bankach zdjęć, takich jak Adobe Stock photos. Idealnie byłoby, gdybyś miał możliwość zamieszczania filmów. Jest to typ treści, który najlepiej sprawdza się do wyjaśnienia lub zademonstrowania korzyści płynących z Twojej oferty. Wreszcie, pomyśl o wstawieniu CTA (Call-to-action), aby zachęcić odwiedzających do kliknięcia na przyciski i oferty, które będziesz mógł zaproponować do pobrania (przewodniki, białe księgi, przypadki biznesowe, porównania, broszury, itp.)
Dla każdej strony zaplanuj tytuł, treść, którą chcesz opublikować oraz słowa kluczowe. Na przykład, firma przeprowadzkowa, która prowadzi działalność w zakresie przechowywania mebli. Musiałbyś stworzyć stronę "Przechowalnia mebli", a jednym ze słów kluczowych może być również "Przechowalnia mebli".
4. Wybierz rozwiązanie, aby go rozwinąć.
Na tym etapie masz kilka możliwości. Możesz połączyć się z platformą do tworzenia stron online, możesz odbyć szkolenie z WordPressa lub możesz wezwać profesjonalistę, który będzie Ci towarzyszył w realizacji Twojego projektu. Jeśli jesteś pasjonatem komputerów, możesz spróbować tej przygody. Ale trzeba też mieć zmysł twórczy. Stworzenie projektu strony internetowej to nie taka prosta sprawa. Musisz znać aktualne trendy i wiedzieć, jak przewidywać zachowania odwiedzających, aby zaoferować im jak najlepsze doświadczenia. Musisz również wybrać odpowiednią typografię, właściwe kody kolorów itp. Dodatkowo Twoja strona musi być idealnie dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
Jeśli nie masz opanowanych wszystkich tych umiejętności, równie dobrze możesz zatrudnić profesjonalistę. W końcu każdy na swój sposób.
5. Optymalizacja odnośników na Twojej stronie internetowej.
To jest najważniejsza część Twojej pracy. Jeśli Twoja strona nie ma odnośników, nikt Cię nie zobaczy i Twój wysiłek pójdzie na marne. W kontekście przeprojektowania strony pomyśl o zintegrowaniu przekierowań tak, aby stare adresy URL były przekierowywane na nowe. Zwróć uwagę na znaczniki i strukturę treści. Dodaj swoją stronę w Google Search Console i udostępnij sitemapę. Wreszcie, pomyśl o odniesienie witryny na Google My Business tak, że pojawia się na Mapach Google i może zbierać opinie.
Content marketing. 5 kroków do skutecznej strategii marketingu treści.