Od kilku lat e-commerce skutecznie wypiera z rynku sprzedaż stacjonarną usług i towarów. Fakt ten nie powinien dziwić. Internet daje nieograniczony dostęp do niszowych artykułów i usług z różnych branż, pozwala na złożenie zamówienia bez wychodzenia z domu lub biura i jest stosunkowo bezpiecznym medium. W prawie funkcjonuje już szereg różnych zapisów, które chronią interesy zarówno konsumenta, jak i przedsiębiorcy. Nie bez powodu wielu właścicieli mniejszych i większych firm przenosi swoje centrum generowania dochodów właśnie do e-commerce. Wraz z rosnącą liczbą przedsiębiorców rośnie także konkurencja. Podstawowym narzędziem do walki z nią jest audyt SEO strony w połączeniu z działaniami on-site i off-site.
Pozycjonowanie w trzech krokach
Pozycjonowanie to wieloetapowy proces poprawy pozycji wybranej witryny WWW w wyszukiwarce Google. To długie, żmudne i bardzo skomplikowane działanie realizowane przede wszystkim przez agencje SEO daje znakomite rezultaty i sprawia, że każdy przedsiębiorca będzie mógł, w pewnym oczywiście stopniu, nawiązać wyrównaną walkę o szczyt z największymi koncernami w sieci. Początkowo strona WWW znajduje się na ostatnich stronach listingu – pozycjonowanie ma doprowadzić ją jak nie na sam szczyt, to chociaż na pierwszą stronę wyników.
Działania rozpoczyna audyt SEO strony. To kluczowy etap pozycjonowania, bez którego przeprowadzenie kolejnych prac nie byłoby efektywne. W audycie chodzi przede wszystkim o przeanalizowanie całej witryny w najmniejszych szczegółach. Pracownicy wybranej agencji SEO, w tym pozycjonerzy i programiści, sprawdzą szereg różnych parametrów, które mogą mieć wpływ na dalsze działania.
W kolejnym etapie – on-site – chodzi o zmodyfikowanie kodu źródłowego strony na podstawie danych uzyskanych za pomocą audytu SEO. To w praktyce przejście do realizacji pozycjonowania. Proces uzyskiwania wysokiej pozycji może zająć nawet wiele miesięcy w przypadku, gdy chcemy wypozycjonować się na popularne i konkurencyjne wyrażenia. W przypadku fraz niszowych jest znacznie łatwiej – rezultaty działań mogą pojawić się już po kilku tygodniach. Działania off-site z kolei obejmują w głównej mierze budowanie bazy backlinków.
Audyt SEO strony – o co w tym chodzi?
Audyt SEO strony warto poznać bardziej szczegółowo. Proces ten polega na precyzyjnej i bardzo dokładnej analizie całego kodu źródłowego witryny, dlatego jest najważniejszą czynnością podejmowaną jeszcze przed właściwym rozpoczęciem współpracy. Ocenie podlega między innymi obecność duplikatów i błędów 3xx, 4xx i 5xx, stan pliku robots.txt, adresy URL, indeksacja serwisy, cache, a nawet hierarchia nagłówków czy przekierowania oraz prędkość całej witryny. W wyniku z pewnością znajdziemy także opinię na temat wersji mobilnej czy skalowania interfejsu zależnie od rozdzielczości ekranu i wiele, wiele innych.
Wiele agencji interaktywnych SEO przeprowadza audyt jeszcze przed podjęciem się współpracy, co jest rozwiązaniem dobrym dla obu stron. Przedsiębiorca dzięki temu może zapoznać się z zakresem prac jeszcze przed podpisaniem umowy, a firma realizująca pozycjonowanie będzie mogła przygotować swój plan działania na kolejne dni, tygodnie czy miesiące.