Dysk Google to doskonałe miejsce do przechowywania projektów, grafików czy rozkładów. Pomaga nam szybko się zorganizować i na bieżąco wprowadzać nowe poprawki. To również wspaniałe narzędzie do pracy w zespole, szczególnie w pracy. Dobrze jest założyć firmowy dysk, do którego będą mieć dostęp wszyscy pracownicy, żeby móc działać sprawniej, szybko się komunikować i mieć wszystko w jednym miejscu.
Nic nie zgubi się po drodze
Jeśli wszyscy nasi pracownicy będą pracowali na dokumentach Google bezpośrednio na dysku, nic nam się nie zgubi ani nie uszkodzi. Wyeliminujemy też szansę na to, że pracownik celowo będzie nas oszukiwał, bo nie zdążył. Dzięki wspólnemu dyskowi w każdej chwili będziemy mogli poszukać potrzebnego nam pliku, co nie tylko zapobiega jego zgubieniu się, ale także usprawnia naszą pracę, bo nie musimy pytać po kolei wszystkich współpracowników, czy ktoś ma jego kopię zapasową albo u kogo plik utknął. A jest to kluczowe. Dlaczego? Ponieważ unikniemy takich sytuacji jak np. wyciek ważnych danych z dużej firmy z Tych. Tyska firma straciła sporo na wartości po tym, gdy pracownik zgubił ważna dla firmy dane, które były zawarte na pendrive (cały artykuł opisujący sytuację w tyskiej firmie na stronie HaloTychy.pl). Tak więc możliwość trzymania danych na serwerze Google to na pewno wielkie usystematyzowanie naszej pracy, co zawsze będzie dla nas wielką oszczędnością, także pieniędzy.
Każdy może pracować na jednym pliku
Kiedy przygotowujemy jakiś projekt grupowy, dobrze mieć jeden wspólny plik. Niekoniecznie będzie on służył nam od razu do pracy, ale na przykład do zapisywania naszego progresu, harmonogramu oddawania swoich części lub dodawaniu tego, co jeszcze zostało nam do zrobienia. Dzięki temu każda osoba z zespołu może szybko przypomnieć sobie, nad czym powinna teraz pracować albo wprowadzać na bieżąco zmiany czy informacje o utrudnieniach. Jeśli natomiast projekt naraz robi kilka osób i potrzebują one wspólnego pliku, to jest to dla nas jeszcze lepsza opcja, bo nie musimy odsyłać go sobie za każdym razem, gdy coś zmienimy.
Mamy wgląd w całość pracy zespołu
Kiedy chcemy do czegoś wrócić, sprawdzić daty, czy poprzednie grafiki albo zobaczyć, kto jeszcze nie oddał swojej części pracy, dysk Google to wszystko nam umożliwia. Nie musimy się martwić, że o czymś zapomnimy albo coś przeoczyłem, bo wszystko jest naraz w jednym miejscu. To też wygodne rozwiązanie, kiedy kilka osób po sobie pracuje nad tym samym zadaniem i ważny jest czas oraz koordynacja. Wgląd w całość pracy zespołu pozwala nam też oszacować, ile jeszcze czasu potrzebujemy, kto jest mniej obłożony pracą albo kto potrzebuje szybkiego wsparcia, żeby nie oddać projektu za późno.